onsdag 6 juli 2011

Semester,odling och solsken!!!

Det tar sig i min lilla odling :-)


Med betoning på lilla,

rädisor,morötter och sockerärtor är det som så sakteliga har tittat fram.

Till höger i bild så ser man en lite skymt av mitt jordgubbsland.

Skulle plantera om plantorna och "klä in" jorden så inte ogräset tog överhand, plantorna ser lite hängiga ut och jag undrar om jag tog kål på dom....

Ja vi får väl vänta och se om dom tar sig!!


På min balkong står tomatplantorna och gonar till sig...


Pelargonerna står i blom och är en härlig färgklick.

Jag är inne på min tredje semester dag,

solen visar sig från sin allra bästa sida och jag njuter av att bara vara,

inte många knop blir gjorda...

Men det är väl så det ska vara på semester´n?!


Hoppas ni har det bra och njuter av sol och ledighet....







1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Härligt med ledighet och sol! Jag jobbar en vecka till så jag hoppas att värmen och strålarna behagar att komma tillbaka då, just nu är det ett stilla regn som faller över oss...ganska mysigt men det får inte hålla på i flera dagar :-)

    Skoj med egna odlingar, jag har bara ett par tomatplantor, det får räcka när man inte har några "gröna" fingar :-)

    Ha det så gott, vi "ses"!
    Kram Lina

    SvaraRadera