torsdag 27 januari 2011

Hem ljuva hem....

....och lite eftertanke!!
Ny dag och nya möjligheter,
tänk om man kunde tänka så här varje dag.
Såg på "Sofia´s änglar" på tv3 i tisdags.....
Vilka öden och vilka tappra människor det finns.
Man får sig verkligen en tankeställare när man ser dessa öden,kan säga att det var länge sedan som jag grät så mycket....
Intressant på det viset att man fick en inblick i hur det är att leva ett liv med en dödlig sjukdom och en väckarklocka att inse hur bra man faktiskt har det.
Jag har 2 friska,underbara barn,
har fantastiska vänner som gillar mig precis som jag är.
Har ett jobb som jag trivs toppenbra med
och fantastiska arbetskamrater!
En familj som betyder allt för mig och ett hem där jag har tak över huvudet och mat på bordet varje dag.
Så....varför ska man då klaga och sucka om man en månad,
inte kan köpa nya gardiner till alla 4 fönster eller köpa den där otroligt snygga tröjan som jag såg på stan??
ta till vara på dagen och visa dom du har kär hur mycket de betyder för dig!!
Nu ska jag betala månadens räkningar och denna gången ska jag göra det med ett leende på läpparna :-)
Ha en bra torsdag alla rara!!


2 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma! Hörs efter helgen! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så rätt! Fick veta igår att min kusins pojke har fått tillbaka sin cancer! Katastrof! Livet är så jäkla orättvist! Förlåt en liten svordon, men jag kan inte låta bli. Man blir så besviken och ledsen.

    Som du skriver, ta vara på allt precis allt, vem vet när det är sista gången man gör det, eller det? Nä, njuuut!

    Ha det toppen tills nästa gång!
    Stor kram Lina

    SvaraRadera