fredag 18 mars 2011

Vardag och eftertanke!

Idag har jag en sån där "djup" dag,
en dag då tankar på det mesta virvlar runt i mitt huvud.
Tankar om vardagsgöra,så som,
städa,tvätta,handla,laga mat osv,kan kännas drygt....
Man städar ena dagen och nästa dag så har det blivit stökigt och dammigt igen.
Man tömmer tvättkorgen,tvättar,stryker och lägger in i garderoben.
Å vips så är tvättkorgen överfull igen!
Solen skiner och man blir både varm och glad inombords.....
tills man tittar ut genom fönstren
och inser att dom verkligen skulle behöva putsas.
Men så tar jag min kaffekopp och sätter mig i soffan för en liten paus i vardagssysslorna.
Slår på tv´n och möts av det fruktansvärda som händer i Japan,
med ens så inser jag hur bra jag har det.
Nästan så jag skäms över hur jag har gått och små irriterat mig över vardagen....mitt liv!
Åter igen så tar man vardagen,vänner,jobb,familj osv för givna.
Man vet ju aldrig hur morgondagen ser ut.
Så idag ska jag bara älska och uppskatta allt som finns omkring mig.
*Mina barn som kommer hem idag.
*Mina underbara vänner som alltid finns där för mig,
Pia du vet väl om att du är värdefull för mig?!
Lisa,du min "gamla" barndomskamrat,vi har inte daglig kontakt,men du finns alltid i mitt hjärta!
*Min underbara pappa,som alltid ställer upp för oss till 110%.
*Mitt jobb som jag älskar och mina underbara arbetskamrater,
Eva känn dig träffad!
*Jag har tak över huvudet och mat på bordet.....
......ja listan kan göras lång.
Tankarna går till Japans befolkning,hela deras liv spolas bort,anhöriga som de inte vet vart de befinner sig eller om de lever.
De behöver all hjälp de kan få,skänk ett bidrag du också....
Var rädd om varandra och ha en trevlig helg med nära och kära!!


2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja, den var inte gratis den där jacken men man kan ju alltid drömma :P

    Hoppas du får en härlig helg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. TACK så mycket för dina fina ord hos mej. De värmer!!! :)

    Älska och uppskatta sina nära och kära -ja så viktigt! Hoppas att din lördag har varit bra.
    KRAM

    blogg.helenashem.se

    SvaraRadera